http://www.crystaldive.com

http://www.crystaldive.com

www.crystaldive.comSAM_3591.JPG

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
http://www.crystaldive.com

Bemutatkozás

BÚVÁRKODJ THAIFÖLDÖN Koh Taon, Thaiföld egyik legszebb szigetén, mindösszesen 65.000 forintból búvár lehetsz, magyar nyelvű oktatással! Részletek: www.kohtaodive.com

2012.09.13. 15:16 Kohtaodream

Az itthoni előkészületek

2012.09.03 hétfő

Elérkezett az első olyan munkanap, amikor nem kell reggel felkelnünk és munkába sietnünk.

Munkanélküliek lettünk :)

Nincs reggeli készülődés, kapkodás, közlekedés a reggeli csúcsforgalomban, dugóban és piros lámpáknál várakozás. A Lágymányosi hídnál sem kell a korláttisztítás miatt heteken keresztül a sávlezárás miatt az előttünk haladók kipufogóját szívni.

 Első intéznivaló: okmányiroda. Mi a helyzet, ha külföldre költözöl?

Szinte hihetetlen és felfoghatatlan, de valóban az a helyzet, amit senki nem akart nekem korábban elhinni: hiába költözöl külföldre és tartózkodsz ott akár évekig anélkül, hogy akár 1x is hazalátogatnál, fizetni kell az OEP-nek a havi 6.390 ft-os egészségügyi szolgáltatási járulékot. Kérdem én az ügyintézőt, hogy ugyan mire kell fizetni, ha nem tartózkodom Magyarországon? Ha valami bajom esik Thaiföldön, vajon hazaszállítanak és fizetik az ottani ellátásomat? Természetesen nem…. A díjat viszont fizetni kell még akkor is, ha nincs rá semmilyen észszerű magyarázat. Ezt írja elő a törvény és kész. Ez Magyarország….  Persze megfordult a fejünkben, hogy egyszerűen nem fizetjük. Erre is kitalálták a megoldást: ha nem fizetsz, ráterhelik a díjat plusz a büntetéseket egy olyan ingatlanra, ami a neveden van… Ha esetleg nincs a neveden ingatlan, közmunkával ledolgoztatják. Szóval nem tudjuk megúszni. :(

Következő hivatal: Munkaügyi központ

Úgy gondoltuk, hogy tisztességes adófizető állampolgárokként miért ne tartanánk igényt arra a pártízezres járulékra, ha már 1x jogosak vagyunk rá. Hááááát utólag nem biztos, hogy megérte… A csepeli hivatallal semmi gond, viszonylag gyors sorra kerülés (1 órás, de ez alap a magyar hivataloknál ;) ), korrekt tájékoztatás, flott ügyintézés. Persze egyszerre azért itt sem sikerül mindent elintézni, vissza kell menni 2 nap múlva, de legalább időpontra.

A XX. kerületi központ viszont megér egy misét. 2 óra várakozás után az információs pultig sikerült eljutni, ott közölte az úriember, hogy sajnos annyi várakozó van, hogy csak szeptember 13.-ra tudnak újabb időpontot adni, viszont addig nem tudja Atit nyilvántartásba venni, ami azt jelenti, hogy addig nem is jogosult TB ellátásra. Tehát 10 napig egyáltalán nincs orvosi ellátása, hiába dolgozott le 20 évet és fizetett TB-t. Szöges ellentét azzal a tájékoztatással, amit a csepeli hivatalban mondtak (miszerint a munkaviszony megszűnését követően 45 napig még él a TB és a bejelentkezéskor azonnal bekerül a munkanélküli nyilvántartásba). Hát ezzel teljesen keresztbe húzták a számításainkat: jogsi hosszabbításhoz háziorvos, tüdőszűrő, stb. Ha nincs érvényes TB, nem tudunk orvoshoz menni.

Akkor most melyik ügyintéző ennyire tudatlan? Ekkora eltérés lenne két kerület között??? Elindul a telefonálgatás ide-oda, míg végül kiderítettük, hogy az erzsébeti ügyintézőnek fogalma sincs a dolgokról, teljesen téves információkat adott. Még jó, hogy ilyen kompetens emberek ülnek a pultok túloldalán…

Na mindegy, legalább tudjuk tovább intézni a dolgokat….

Háziorvosnál szokásos 2órás sorban állás, de legalább megvan a papír a jogsihoz.

Az okmányirodában már reggel közölték, hogy aznap esélytelen lesz a sorszámhoz jutás, már a reggel érkezőknek sem jutott.

Eddigre du. 5 óra van, akkor folyt.köv. holnap, immár egy másik okmányirodánál, ahol esély lesz a sorszámhoz jutásra…

 09.04. kedd

A változatosság kedvéért okmányiroda :) Szerencsére ismerős segítségével gyorsan sikerül a jogosítvány megigénylése, így viszonylag hamar mehetünk is az OEP-hez. Hurráááá!!!

Gyanúsan sok a rendőr az OEP bejáratánál, még akkor is, ha az ORFK épülete mellett van. Ahogy közeledünk a bejárathoz, rengeteg embert és rendőrségi szalagot látunk az épület körül. Bombariadó van :D

Kb. 1 ½ óra kényszerpihenő, akkor legalább együnk egy jót a szomszédos kínaiban…

Mire visszaérünk, még mindig kint áll a tömeg, viszont leszólít minket egy ügyintéző, sorszám nélkül is felajánlja segítségét :) Végre egy pozitív tapasztalat az ügyintézőkkel kapcsolatban.

Elmondjuk neki, miért jöttünk: hosszabb távon külföldön fogunk tartózkodni, évente csak 1x jövünk haza 2-3 hétre, nem itthon, hanem kint szeretnénk egészségbiztosítást fizetni, mivel valószínűleg jóval kisebb az esély, hogy itthon kelljen orvoshoz/kórházba menni, mint kint. Szeretnénk elkerülni a havi 6390 ft-os egészségügyi szolgáltatási járuléknak nevezett összeget, miután nem tudjuk 8000 km-re igénybe venni a szolgáltatást. Az OEP-es ügyintéző válasza: sajnos tudja, hogy ésszerűtlen a dolog, konkrétan (idézem) „köcsögség”, de ez egy „szar balkán ország, óriási bürokráciával”. Nincs rá magyarázat, ezt írja elő a törvény, ez van és kész. Fizess, magyar! Háát ezért hagyjuk el ezt az országot (többek között) – teszem hozzá.

Úgyhogy szépen ballagjunk át az APEH-ba, és jelentsük be az igényünket, hogy mostantól fizetni óhajtjuk ezt a járulékot.

Mivel az APEH eddigre már bezárt, ezért folyt.köv. holnap az ügyintézéssel.

Még gyorsan bemegyünk egy állatfelszerelés boltba Lucifernek (ő a mi drága óriás schnauzerünk) szőrnyíró fejért, keféért, stb – ugyanis Thaiföldön nekünk kell majd a fodrász szerepét ellátnunk :D

 09.05. szerda

Végre egy olyan nap, amikor pozitív benyomásokkal távozunk a hivataloktól.

Természetesen az APEHnál kezdünk, ahol kb. 10 perc várakozás után egy nagyon szimpatikus ügyintézőhöz kerülünk. Ő súg nekünk: ha nincs állandó magyarországi tartózkodási helyünk, akkor mentesülünk a járulékfizetési kötelezettség alól. OK, és milyen hátránnyal jár az, ha nincs itthon állandó lakcímünk? Erre itt már nem kapunk választ, tovább lettünk irányítva, vajon hova? :D Az okmányirodába :DDD

Szinte már haza járunk ide, most persze másik ügyintézőhöz. És mivel magunk elé engedtünk egy kismamát, jótett helyébe jót várj: a csoportvezetőhöz kerülünk, aki kapásból vágja a válaszokat a kérdésáradatra. Mellesleg motorozik ;) Tulajdonképpen nincs semmilyen hátránya, ha nincs itthon bejelentett állandó lakcímed, legalábbis számunkra érdektelen. Pl: nem szavazhatsz (úgysem leszünk itthon), meg ehhez hasonlók. Csak ki kell tölteni egy papírt, miszerint kitelepszünk Magyarországról, le kell adnunk a személyinket, és be lesz jegyezve a lakcímkártyára, hogy „külföldre távozott”. Ennyi. Maximum ha vissza akarunk jönni, 1500 ft-ért új személyit igénylünk, és elkezdjük fizeti az egészségügyi járulékot, és onnantól biztosítottak leszünk itthon újra. Nagyszerű hír, így ez a problémánk megoldva. Nem kell kifizetnünk évente 150.000 ft-ot a semmire. Az első alkalom, hogy kedvező híreket kapunk egy hivatalból :D

Délután még gyorsan kipróbáljuk az újdonsült kutyakozmetikai kellékeket. Minden remekül működik, gyönyörű lett a kutyánk, Ati tökéletes munkát végzett.

Ez egy kifejezetten jó nap volt :D

09.06. csütörtök

A legfontosabb hivatalos dolgoknak utánajártunk, már csak a vízum a szűk keresztmetszet.

A vízumról még nem esett szó. Az a helyzet, hogy a thaiok nem vágják csak úgy oda a vízumot az emberhez, majdnem olyan körülményes megszerezni, mint USA-ba. Miután évekig nem volt kiadatás Thaiföldről, nagyon sok bűnöző keresett ott menedéket, ezért úgy tűnik, nem várják tárt karokkal az embert.

Kivétel a turista vízum, ezt a magyar állampolgár gyakorlatilag igénylés nélkül megkapja, csak kimegy és Thaiföldön bepecsételik az útlevelébe. Annyi az egyetlen feltétele, hogy az útlevélnek legalább 6 hónapig érvényesnek kell lennie, így ezzel 2 hónapig lehet az országban tartózkodni, majd igény esetén maximum 3x meghosszabbítani, tehát összesen 6 hónapos tartózkodásra jogosít. Nekünk ez sajnos nem megoldás, mert mindenképp hosszabb időre tervezünk, és nem szeretnénk 2 havonta a bevándorlási hivatalba járni pecsétekért.

Két alternatíva marad: business vagy tanulói vízum. Az előbbi rettenetesen körülményes, esélytelennek tűnik, így fel sem merül lehetőségként, így a tanulói vízummal próbálkozunk, főleg, hogy Ati búvároktatói tanfolyamot készül elvégezni odakint.

Hosszas internetes böngészés és a budapesti thai nagykövetség kétszeri felkeresése után kiderül, hogy ez sem olyan egyszerű, mint gondoltuk. A következő dokumentumokra van hozzá szükség:

- az iskola cégkivonata

- meghívólevél az iskolától

- részletes terv az egy évről: mikor mi a tananyag, hol fogunk lakni, térkép az iskola elhelyezkedéséről, kontaktszemély, akinél lekérhetik az adatok valóságtartalmát, stb.

Mindez postán, eredeti aláírással és pecséttel, nem ám csak úgy beszkennelve emailben….

 ED visa.jpg

 

Tehát most itt tartunk, várjuk a papírokat a búváriskolától (Dóri közbenjárásával – köszönjük, Dóri), amivel aztán bemehetünk a nagykövetségre, az egyéb szükséges anyagokkal együtt: vízumigénylő lap, banki bizonylat a vízumigénylés összegének befizetéséről (56 €), repülőjegy, 3 db fénykép. Aztán majd a bangkoki bevándorlási hivatal eldönti, hogy óhajt-e nekünk vízumot adni vagy sem.

ENNYI, mindösszesen :)

Ha esetleg nem sikerülne (bár ez fel sem merül bennünk, optimisták vagyunk J), akkor marad a turista vízum… ezt még lehet hosszabbítani valameddig félhivatalosan ún. „visa-run”-nal. Ehhez kéthavonta át kell lépni a határt, kapsz egy pecsétet, hogy elhagytad Thaiföldet, és 5 perc múlva vissza is léphetsz. Komoly iparág épül erre a módszerre odakint :D Vannak cégek, akik kifejezetten ezzel fogalakoznak, kisbuszokkal viszik a delikvenseket különböző országhatárokra a pecsétért :D

 09.07. péntek

Ha még nem említettem volna, visszük a „kis” kutyusunkat is, aki mellesleg egy óriás schnauzer.

blog_clip_image002.jpg

 

Megpróbálom viszonylag részletesen összefoglalni, hogy hogy lehet kutyát Thaiföldre kivinni, hátha valakinek egyszer szüksége lesz rá. Én baromi nehezen tudtam összeszedni az infót, rengeteg angol és német nyelvű weboldalt, blogot, fórumot olvastam végig, telefonáltam Bangkokba az állategészségügyi központba és a reptéri karantén állomásra. Illetve egy angol pár is segített, akik fél évvel ezelőtt csinálták végig ugyanezt a procedúrát.

Aki nem érdekel a téma, javaslom, hogy ugorjon a következő napra :)

Szóval annyira a szívünkhöz nőtt a kiskutyánk, Lucifer, hogy vagy vele, vagy sehogy :D

Neki viszont kb. több anyagra van szüksége a kiutazáshoz, mint egy embernek, konkrétan az alábbiakra:

  1. mikrochip és útlevél
  2. 5 szükséges oltás megléte és igazolás erről: veszettség, szopornyica, leptospirosis, parvo, hepatitis
  3. magánállatorvosi igazolás, hogy a kutya egészséges, utazásra alkalmas
  4. angol nyelvű ún. Health certificate egy hivatalos állategészsésügyi állomástól, amiben gyakorlatilag ugyanaz áll, mint a magyar nyelvű igazolásban
  5. ha az előzőek megvannak, akkor írni kell a bangkoki reptérnek egy emailt, amiben értesítjük az ottani karantén állomást, hogy melyik napon, melyik járattal érkezik a kutya, és át kell küldeni nekik egy angolul kitöltött „Application form”-ot (amit előzőleg kértem meg emialben). Ha ezek rendben vannak, akkor kapunk tőlük szintén emailben egy „Import permit”-et, azaz import engedélyt, ezzel kell majd az érkezéskor jelentkezni.

Közben persze a többi szükséges dolgot is intézzük a kutyának: szabványnak megfelelő ketrec, ebbe nedvességfogó betét a szőnyeg alá, nyugtatótabletta, stb.                          

Mi az orosz Aeroflot légitársasággal fogunk utazni, több szempont miatt esett erre a választásunk: egyrészt ár-érték arányban az egyik legjobb, másrészt szállít kutyát, ami ugye a mi esetünkben nem egy elhanyagolandó szempont J (mert nem minden légitársaság szállít: pl. Aerosvit és Egypt Air nem).

Mikor felhívtam őket még hónapokkal ezelőtt, az volt az első kérdésem, hogy mennyire elvetemült ötlet Bangkokba kutyát vinni. Az ügyintézőtől meglepődve és persze örömmel hallottam: elég gyakori náluk, hogy állatot visznek, még ló is előfordul. Jól van, akkor nem mi vagyunk az egyetlen őrültek, akik kutyát visznek Thaiföldre :DDD

Na, gondoltam, akkor ez a mi légitársaságunk, profik a 4lábúak szállításában :)

A ketrecet nem biztosítják, viszont előírás, hogy megfeleljen a szabványnak (IATA-nak hívják ezt a szabványt), és hogy a kutya fel tudjon benne állni, illetve meg tudjon benne fordulni. A legnagyobb ketrecet vettük (104x73x75 cm), de szegény Lucifer elfeküdni épphogy csak kifliben tud benne…

blog_clip_image003.jpg

 A legnagyobb félelmem az egész kiköltözéssel kapcsolatban a kutyus. Hogy fogja az amúgy óriási mozgásigénnyel rendelkező állat kibírni ebben a ketrecben ezt a hosszú utat… Bp-Moszkva 2 óra, itt 4 óra várakozás a ketrecben, mert sajnos nem fogjuk látni egymást, aztán 10 óra Moszkva-Bangkok. Még itt sem szállhat ki szegény a ketrecből: amikor levesszük a szalagról, mennünk kell a karantén állomásra, itt kb. 1 órás procedúra vár még rá, amíg beengedik az országba, ha a hivatalnok a papírokat rendben, a kutyát pedig egészségesnek találja (ha nem, akkor 1 hónap karantén, de ez meg sem fordul a fejünkben….). Egyébként az általunk bevallott értékének 30%-át be kell fizetni vámra :)

A repülőtér egész területén nem jöhet ki majd Lucifer a ketrecből, csak ha már elhagytuk a repteret.

Innen majd valahogy el kell jutnunk a vonatállomásra, még elképzelésünk sincs, hogy milyen módon, ugyanis lesz nálunk egy kb. 40 kilós búvártáska, a kutyaketrec (ami legalább kerekeken gurul, mint egy bőrönd J), egy 45 kilós kutya és két csővázas hátizsák. De emiatt egyelőre nem stresszelünk, ráérünk majd akkor, ha ott leszünk :D

 09.08.  szombat

Készülnek a honlapjaink :) Odáig jutottunk egyelőre, hogy megvettük a tárhelyet és 2 domain nevet. Ezek lesznek a weboldaalink:

kohtaodive.com

kohtaodream.com

Ati vadul szerkeszt, sokkal bonyolultabb, mint gondoltuk… Mindegy, egyelőre úgysem tudunk sok infót feltölteni rá. Majd mindkét honlapon olvasható lesz a blog is.

 09.09. vasárnap

Megtartottuk a barátaimmal a búcsúbulit, köszönöm nektek, hogy eljöttetek: Heni & Feri & Sára baba, K. Orsi & Zoli, F. Orsi & Robi és Lala. Köszönöm az ajándékokat :)

SAM_2457.JPG

Jó volt még találkozni egyet, és NAGYON-NAGYON FOGTOK HIÁNYOZNI NEKÜNK!!!

Várunk ki mindannyiótokat mihamarabb, addig is tartjuk a kapcsolatot skype-on.

 09.10. hétfő

Az eredeti terv az volt, hogy ma lefordíttatom a diplomáimat, hátha hasznát veszem valamelyiknek odakint, elmegyek a kutyának pár útikellékért, aztán végül SZTK.

Kicsit módosult a terv menet közben :)

A diplomák fordításáról (legalábbis itthon) lemondtam, mert ez is jól ki van találva: elmentem az egyetlen fordító irodába, amit elfogad a Külügy. Itt közölték velem, hogy nem jó nekik az eredeti diploma (?!?!), vigyem el egy közjegyzőhöz és kérjek hiteles másolatot, lehetőleg angol nyelven. De hát itt van a diploma, eredetiben, minek másolat??? Ez van, kész. Képzelem, mennyiért csinál egy közjegyző hiteles másolatot, főleg angolul… Ha megvan a másolat, menjek vissza a fordítóirodába, az angol nyelvű másolat hivatalos fordítása 10.000 ft-ba kerül, a magyar nyelvűé duplája. Ezután mehetek a Külügybe a fordítást hitelesíttetni. Hogy ezért kell-e fizetni, annak már nem jártam utána, mert így is kicsit sokallom az utánajárást és a költséget. Úgy döntök,hogy nem ér meg ennyit az egész, kiviszek majd mindkettőből egy másolatot, kint valószínűleg párezer forintért megoldják.

Na, akkor ez letudva ;)

Ha már a belvárosban vagyok, gondoltam benézek az Aeroflothoz, felteszem a nyitott kérdéseinket, személyesen csak jobb, mint telefonban.

Épp ebédidőben érek oda, így megebédelek :D

Nagyon kedves hölgy az ügyintéző, kissé töri a magyart ugyan, viszont információt egyáltalán nem tudott adni. Legfőképp a kutyával kapcsolatban merültek még fel kérdéseink, arra pedig a reptéri iroda tudna választ adni, csak őket nem lehet épp elérni telefonon.

Akkor SZTK program törölve, kiszaladok a reptérre, csak találok ott valakit az irodában. Szerencsém van, találok is, viszont nem túl jók a hírek: a kutya ketreccel együtt max. 45 kg lehet, kis jóindulattal mondjuk 48, de ennél semmiképp nem több. Ez a limit. Ha ezt meghaladja, akkor cargo géppel mehet csak, borsos áron. Másik probléma, hogy a saját jegyünket célszerű a neten megvenni, mert így jóval kedvezőbb az ára, azt viszont csak személyesen az irodában tudják megmondani, hogy arra a járatra van-e még hely kutyának. Akkor mi a megoldás, kérdem én? Hááát, vegyük meg a jegyet a neten, aztán gyorsan jelentsük be telefonon a kutyát, és bízzunk benne, hogy megkapja a kutya is az engedélyt. Ha nem, akkor buktuk a jegyet. Illetve 100€/db áron módosíthatjuk az időpontot : )

Ráadásul ahogy közelít az utazás időpontja (szept. 20 és30 között lenne a terv), egyre fogynak az economy jegyek, szeptember 19. után csak október 5. a következő időpont, a többi napra 400€ helyett 1000€ körüli árakon mennek a jegyek. Úgy néz ki, akkor marad az október, mert 1,5 hét alatt nem lesz meg a vízum :)

Rohanok haza, nagy a stressz, mi lesz, ha nem tud velünk jönni a kutya??? Otthon próbálom lemérni a ketrecet és Lucifert (Ati épp vidéken van, késő este ér haza, addig nem várhat a dolog :D). A ketrec az egyszerűbb, azt simán megemelem, 12 kg. A kutyát lemérni kicsit körülményesebb. Az istennek nem akar ráülni a mérlegre :DD Hozok egy deszkát, hogy akkor üljön arra, ez meg ide-oda billeg, ráadásul nem látom tőle a számokat :DD

Akkor próbáljuk meg úgy, hogy ráállunk mindketten, én is, velem szemben a kutya 2 lábon. Így sacc/kb 96 kilót nyomunk együtt, ami azt jelenti, hogy akárhogy is számolom, a kutya 40 kilós…

Ajaj, van baj:  akkor a ketrec + kutya együtt 52.  A max. limit 48 kg ugye, ez is jóindulattal. Tehát négy kiló a túlsúly, akkor jön a fogyókúra, van Lucifernek 2-3 hete, hogy leadja a 4 kilót :)

Nincs mese, a mai naptól az 1,3 kilós adagot lecsökkentjük 1 kilóra, majd Thaiföldön visszaszedi :DD

Közben jön egy jó hír: úton vannak a papírok a tanulói vízumhoz a búváriskolától. Köszi, Dóri :)

Juhééééj

 09.11. kedd

Első dolgunk a kutya lemérése, hátha kevesebbet mutat, ha Ati professzionálisan méri. Először felemeli a ketrecet, ez 12 kiló, aztán felemeli a kutyát, ő 40. Háááát ez akkor azt jelenti, hogy jól mértem, sajnos valóban 52 kilósak együtt, akkor marad a fogyókúra L

Úgy döntöttünk, nem várunk tovább, lefoglaljuk a repülőjegyet. A szeptember 19-i időpont elég necces, 1,5 hét alatt a kutya sem tud lefogyni :D Így marad a következő normális áras időpont: október 5. Sajnos ez 2 héttel később van, mint terveztük, de ez van….

Ati azonnal hívja az Aeroflotot, mert ugye a kutyára is engedélyt kell kérni Moszkvától. Bejelentjük telefonon, 1-2 napon belül jön a válasz, hogy jöhet-e. Addig izgulhatunk…. ½ óra múlva telefonál Tatiana az Aeroflot-tól, hogy megvan az engedély a kutyának. Hurrrráááááá

Üröm az örömben: a kutya jegye 200 USD helyett 350 USD lesz az extra ketrecméretek miatt…

Folytatás a Generali biztosítóban lakásbiztosításokkal kapcsolatban. Itt érdeklődés szintjén rákérdezünk a baleset biztosításra, mert az ugye nem lesz nekünk egyelőre. A Generali-nal havi 20.000 ft-ba kerülni, akkor ezt valószínűleg kihagyjuk :D Marad majd valami helyi biztosító…

 09.12 szerda

Reggel az állategyészségügyi állomáson kezdek, az útlevelet igénylem meg Lucifernek, potom 7500 ft-ért. Viszont azonnal meg is csinálják kb. 20 perc alatt. Még fénykép is lesz benne :D

blog_clip_image004.jpg

Az angol nyelvű health certificate-et majd 6 nappal az indulás előtt állítják ki, tehát még 1x vissza kell majd még jönni.

Innen az utam az Erste Bankba vezet, megszüntetek minden számlát, kártyát, stb, mert Atival a CIB-nél nyitottunk közös számlát, HUF, USD és EUR verzióban is, ki tudja, melyiknek fogjuk majd hasznát venni Thaiföldön.

Az Erste mellett egyből ott van egy CIB is, akkor már ide is bemegyek, van pár kérdésem. Az egyik legfontosabb, hogy melyik kártyáról érdemes kint készpénzt felvennünk a helyi thai baht fizetőeszközben. Ezt már korábban is feltettem két különböző ügyintézőnél, és két különböző választ kaptam…

Tehát van egy forint, egy euró és egy dollár alapú kártyánk, mikor járunk a legkevésbé rosszul átváltási árfolyamokat tekintve? Ez az ügyintéző legalább felhívta a központot, mert elég egyedi a kérdés, és kiderül, hogy mivel a CIB banknak nincs USD/THB ill. EUR/THB árfolyama, ezért először mindenképp forintra fogják beváltani az összeget akkor is ha EUR vagy USD kártyával fizetünk (természetesen eladási árfolyammal), és ezt az összeget fogják utána az aktuális HUF/EUR vagy HUF/USD árfolyammal átváltani. Tehát ebben az esetben 2x-es bukta van a váltásokkal. Így együtt kiokoskodtuk, hogy sokkal jobban megéri a forintos kártyát használni. Ezek szerint kár volt az euró és dollár számlához kártyát igényelni, na de ez már úgyis mindegy, legfeljebb 1 év után lemondjuk…

A bank után még van egy utam a munkaügyi központba, hogy átvegyen a határozatot. Kb. 10 perc alatt el is intézem, és az is kiderül, hogy már csak ki kell majd jelentkeznem a kiutazásunk előtt 1-2 nappal.

Mára ennyi volt :DD

 09.13. csütörtök

Elkészült a weboldal kezdetleges verziója :DDD

www.kohtaodive.com

HURRRRÁÁÁ

Ati jó munkát végzett, tegnap hajnali 3-ig szerkesztgette, teljesen autodidakta módon.

Azért majd még folyamatosan finomítunk rajta, de elsőnek szerintem tökéletes : )

Köszi Gézának a sok-sok segítséget.

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://blogbytimi.blog.hu/api/trackback/id/tr44775082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Honey2010 2012.09.15. 20:33:11

Nagyon tetszik a blogod! Teljesen át lehet érezni azt, amit az ügyintézésekkor átéltél. :-) Vicc az egész. Szép tőled, hogy megosztod, nagy segítség azoknak akik szintén hasonló cipőben járnak! Puszi Nektek! Nagyon sok szerencsét! És várjuk a fejleményeket!

kicsilany1978 2012.10.09. 04:09:15

Sziasztok, nagyon jó a blog én is élvezettem olvasom. Na meg persze jó tudni, hogy Attinak is végre sok jó dolog érkezik az életébe. Nekem azt mondták még otthon, hogy két helyen nem lehet TB-t fizetni..............De lehet ez csak EU-n belül műkődik így. ...........Nem tudom pontosan. Olvasok-olvasok.