Naptár

máj jún júl aug
sze okt nov dec

Bemutatkozás

BÚVÁRKODJ THAIFÖLDÖN Koh Taon, Thaiföld egyik legszebb szigetén, mindösszesen 65.000 forintból búvár lehetsz, magyar nyelvű oktatással! Részletek: www.kohtaodive.com

2013.10.07. 05:51 Kohtaodream

Egy év...

Ma, október 7.-én pontosan egy éve annak, hogy megérkeztünk Thaiföld aprócska kis szigetére, Koh Taora egy-egy hátizsákkal, egy búvártáskával és egy óriás snauzerrel, hogy egy új életet kezdjünk hazánktól 9.000 kilométerre. Először is hálát kell adjak mindennek és mindenkinek, hogy egy ilyen csodálatos helyen élhetünk nagyszerű emberek között, hogy sosem fázunk, hiszen itt örök nyár van. A tenger a lakásunktól 6-8 perc motorozásra van, fehér homokos a part, mindenütt kókuszpálmák, egzotikus növények, egyszóval idilli, talán irigylésre méltó a helyzetünk.

Szinte hihetelen, hogy máris eltelt egy év, hiszen úgy érzem, mintha tegnap lett volna, hogy otthon csomagolunk, tervezünk, izgulunk, fogyasztjuk Lucifert, várjuk az indulás napját... Mára teljesen berendezkedtünk, akklimatizálódtunk, otthont varázsoltunk a házikónkból, lassan-lassan beilleszkedünk a thai hétköznapokba (bár ezen a szigeten több a túrista mint a helyi lakos). Megszoktuk a klímát, az illatokat, az ízeket, a helyi szokásokat. Az egy év alatt elég sok mindent megtapasztaltunk, megismertük a dolog árnyoldalát is,  arra gondoltam, csinálok egy számvetést a pozitív és negatív tapasztalatokból.

Amit szeretek:

- hogy sosem fázom – bár volt már olyan időszak is az egy hónapos tikkasztó hőség után, hogy azt kívántam, bárcsak fázhatnék egy kicsit

- hogy nem volt rajtam cipő, zokni (sapka, sál :D) hónapok óta

- hogy a tenger hőmérséklete sosem megy 28 fok alá (bár már annyira hozzászoktam, hogy már csak hosszú nedvesruhában megyek merülni. Mi lesz egyszer az Adrián? ;)

- hogy az utcán mosolygós, jókedvű embereket látni

- hogy nem számít, milyen márkájú óra, ruha, cipő, napszemüveg stb. van rajtad. Itt úgyis minden gagyi :) Nem ez alapján ítélnek meg az emberek téged.

- hogy nincs közlekedési dugó, és a motorozás óriási szabadságérzetet tud adni

- hogy hetente el tudok menni thai masszázsra, szinte még mindig felfoghatatlan számomra, hogy 1400 forintba kerül egy óra

- hogy a szolgáltatások hihetetlenül olcsók (motorszerelő, fodrász, masszázs, stb.)

- hogy naponta megengedhetjük magunknak, hogy étteremben együnk

- hogy nem kell mosni –nincs is mosógépem, itt mindenki mosodába viszi a szennyest

- hogy akár minden nap mehetek merülni, ráadásul ingyen

- hogy nagyon jó a közbiztonság, nem lopnak az emberek, a reggeli bevásárlást egész nap a robogó kosarában tudom hagyni, és teljesen nyugodt lehetek: az biztosan ugyanott lesz délután is

- egy rendkívül fontos megállapítás, amire ma jöttem rá pörkölt készítése közben: nem csípi a szemet a hagyma :D

- hogy nagyon egészséges és finom a thai konyha, sok-sok zöldséggel, és nagyon finom helyi, ízletes gyümölcsök vannak –bár a sárgabarack, a málna és a ringló sokszor nagyon hiányzik :)

Amit nem szeretek:

- hogy gyakran nincs víz, viszont van áramszünet :)

- hiányzik néhány otthon megszokott dolog: nincs kozmetikus, nincs piac, nincs mozi, színház, koncert

- hogy a sziget minden öblét, partját ismerem, ha új helyet szeretnék megismerni, ahhoz el kell hagyni a szigetet, és ehhez hajóra kell ülni, ami elég drága

- hogy sok a kutya mindenütt, így Lucifert elég körülményes magunkkal vinni bárhova

- hogy a thaiok –legalábbis ezen a szigeten- nem azok a segítőkész, kedves emberek. A fehéreket, vagy ahogyan ők neveznek minket, a 'farangokat' inkább megtűrik, mintsem kedvelik. Ráadásul abban a tévhitben élnek, hogy minden fehér baromi gazdag.

- olyan nincs, hogy sietned kell valahova, felejtsd el :) Hiába próbálod finoman sugallni a szendvicsárusnak, zöldségesnek, sarki fűszeresnek, hogy 5 perc múlva indul a hajód. Ő ettől még nyugodtan végig fogja játszani a telefonján az Angry Birds-t és csak ezután fog kiszolgálni.

- hogy messze van a család, a barátok, a kollégák és az ismerősök, és azt kell, hogy mondjam, hogy sokszor nagyon hiányoztok!!

Mindent összevetve alapvetően egy nagyon élhető országnak tartom Thaiföldet, hagynak élni, boldogulni. Senkit nem zargat a rendőr, az APEH, az okmányiroda, ha dolgozol és tisztességesen élsz, normálisan meg tudsz élni. Csak ne lenne olyan messze Magyarországtól…

Egyelőre az a tervünk, hogy még 1,5 évet biztosan maradunk, aztán majd meglátjuk, mit hoz az élet. Nagyon sok ország, lehetőség szóba került már a jövőt illetően, többek között Vietnám, Malajzia, Bali, Kanári szigetek. Ami majdnem biztos, hogy Magyarországra egyelőre nem megyünk vissza, hiszen nem sok olyan érvet tudunk felsorolni, amiért érdemes lenne hazamennünk. Sőt, egyre több ismerős hagyja el az országot, így lassan már nem is lesz kihez hazamenni :(

Végül egy jó hír az ismerősöknek: Ati novemberben, én pedig várhatóan februárban megyek haza látogatóba.