http://www.crystaldive.com

http://www.crystaldive.com

www.crystaldive.comSAM_3591.JPG

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
http://www.crystaldive.com

Bemutatkozás

BÚVÁRKODJ THAIFÖLDÖN Koh Taon, Thaiföld egyik legszebb szigetén, mindösszesen 65.000 forintból búvár lehetsz, magyar nyelvű oktatással! Részletek: www.kohtaodive.com

2013.06.22. 10:37 Kohtaodream

"Búcsúban" jártunk :)

Úgy kezdődött a történet, hogy néhány napja pár üzlet és étterem bejáratánál egy zászlócskát láttam kifüggesztve: FREE DAY on 18. June, azaz Szabad nap június 18.-án. Majd kihelyeztek a búváriskola ajtajára egy szórólapot, miszerint Koh Taon 2napos, igen nagyszabású fesztivál lesz mindenféle izgalmas programokkal. Így aztán a két dolgot én magamban szépen összekapcsoltam: valószínűleg olyan fontos nap ez a thaiok életében, hogy néhány üzlet zárva tart, bizonyára az alkalmazottak is szeretnének részt venni a programokon :)

p.jpg

Aztán elkövetkezett a nagy nap, június 18-a, ami számomra teljesen átlagosnak indult, az iskolatáskámmal felszerelkezve egy elég unalmas tantermi napnak néztem elébe: a dekompresszió elmélete volt az aznapi tananyag. Hát nem épp egy fesztiváli program, nem igaz? :)

Mikor megérkeztem a tanterembe, az 'osztálytársaim' egy kis szórólapot lobogtattak a kezükben, melyen csomó üzlet, étterem és egyéb szolgáltató egység listája szerepelt. Az üzlet neve mellett pedig, hogy mit adnak ott a fesztivál alatt ajándékba a delikvensnek, illetve ez az ajándék milyen mennyiségben van limitálva. No, gondoltam, itt van a kutya elásva :) Mire odaér a naiv jelentkező az ajándékért, sajnálkozva fogják az eladók elküldeni, hogy pont most fogyott el az utolsó (mondom ezt az otthoni tapasztalatokra alapozva....) Így nem is foglalkoztam az egésszel... egészen odáig, hogy elindultam az első szünetben a legközelebbi boltba üdítőt vásárolni. Ekkor vettem észre, hogy a thaiok a listával konkrétan hajtóvadászatot indítottak az ajándékokért, és nagy pakkokkal felszerelkezve haladtak egyik üzletről a másikra. Kiderült, hogy a lista jogosít fel az ajándékra, és ahol már jártál, azt kihúzzák, hogy ne mehess be ugyanabba a boltba többször. No, akkor ennek a fele sem tréfa: mi miért maradnánk le a jóról, főleg ha már nekünk is van ilyen lista a birtokunkban? :) Gyorsan visszamentem a kis papírért és a boltba vezető úton összeszedtem az összes ajándékot: jeges kávét, sütit, üdítőt, jégkrémet, gyümölcsöt. Legnagyobb meglepetésemre egyik helyen sem mondták azt, hogy sajnáljuk, elfogyott :D Itt másról szól a történet: ma van a sziget napja, hadd örüljenek a lakók egy kis apróságnak... A követező szünet természetesen hasonlóan telt, de most már rutinosan indultam neki: bevásárlószatyorral a kezemben motorra pattantam és bejártam a listán szereplő környező boltokat :D Íme az eredmény:

a_1.jpg

Hát aznap nem sokat költöttünk kajára, viszont egész nap ettünk :) Sőt, még otthonra is jutott bőven...

Mikor hazaértem, természetesen utánajártam, hogy mi végett is van ez az adakozó kedv. Évente egyszer egy kétnapos rendezvénysorozat keretében ünneplik a szigetlakók V. King Rama thai király első látogatását a szigeten. A szervezők ún. szponzorokat keresnek, akik apró ajándékokkal látják el a résztvevőket és akik az esti programokat támogatják.

Nagy várakozással indultunk el az esti programra, mert napok óta készültek a thaiok a jeles estére az egész szigeten. Mikor megérkeztünk az esti helyszínre, olyan érzésem volt, mintha búcsúba csöppentünk volna :)

SAM_5483.jpg

SAM_5462.jpg

Először a halacskafogó gyerekeket pillantottam meg a gumimedence mellett, kis horgászbotjaikkal a kezükben :) Ezután a célbedobó sátrat a plüssállat nyereményekkel, majd a rengeteg kajaárust. A gyerekeknek kialakított játszótér nem ringlispílből, ugrálóvárból és trambulinból állt, hanem egy fából készült egyszerű gerendából :) A thai gyerekek az efféle játékokhoz vannak szokva és órákig tudnak játszani ilyenekkel :)

SAM_5469.jpg

Aztán amikor megcsapott az ételek illata, akkor rázódtam vissza a valóságba: hogy nem egy falusi búcsúban járunk, hanem Thaiföldön.

SAM_5468.jpg

SAM_5467.jpg

SAM_5464.jpg
Szárított tintahal, mindenféle tenger gyümölcse, tavaszi tekercs és a furcsábbnál furcsább thai édességek...Hát meg kell valljam, a thaiok nem értenek az édességkészítéshez. Legjobban akkor jársz, ha maradsz inkább a jégkrémnél, ott nem bukhatsz nagyot :) Ne kérdezzétek, mi az a furcsa maszlaghalmaz, fogalmam sincs, habár megkóstoltam - megállapíthatatlan :)

SAM_5463.jpg

SAM_5465.jpg

A program igen színvonalas volt: először egy kis folklór következett a helyi iskola táncosaival, csodás jelmezekben.

SAM_5487.jpg

SAM_5482.jpg

Majd a búváriskolák tartottak mindenféle bemutatókat, hogy felhívják a közönség figyelmét a környezetvédelem fontosságára. Az est fénypontja a helyi zenekar volt, amit mi kevésbé élveztünk (bár meglehetősen érdekes volt ;)), a helyiek viszont tomboltak, ahogyan azt a mellékelt ábra is mutatja :D

Koh-Tao-Festival-01.jpg

ppp.jpg

A hazafele úton olyan jelenséget tapasztaltam, amit idáig még sosem: közlekedési dugót :) A sziget összes autója, taxija és motorja egy kis utcában gyűlt össze, így jó sokáig eltartott, míg a 4 km-es távot megtettük.

SAM_5492_1.jpg

No de ez az apróság nem szegte kedvünket, összességében nagyon jól telt a nap, biztos, hogy jövőre is elmegyünk :D

988657_10152977873620503_1611232194_n.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://blogbytimi.blog.hu/api/trackback/id/tr285369132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása